KdyÄľ pĹ™emýąlĂte o dĹŻleÄľitĂ˝ch aspektech ve sportovnĂch hrách, napadnou vás jistÄ› jako prvnĂ vytrĂ©novanĂ hráči. Ale co tĹ™eba mĂÄŤ, nebo v tomto pĹ™ĂpadÄ›, puk ? Pohyby a animace mĂÄŤe nebo puku mohou zprostĹ™edkovat zápas, i s nádhernÄ› graficky vypadajĂcĂmi hráči, statickĂ˝ nebo nehratelnĂ˝. V opaÄŤnĂ©m pĹ™ĂpadÄ› z nÄ›j vytvořà realistickou ukázku prezentace sportu.
V NHL 07 pro XBox 360 jsou pohyby a fyzika puku fascinujĂcĂ. Nic podobnĂ©ho jste nikdy pĹ™edtĂm v ľádnĂ© sportovnĂ hĹ™e nevidÄ›li.
Hned jak jsem se posadil v pracovnÄ› EA ve Vancouveru a zaÄŤal hrát vÄ…iml jsem si v prvnĂch pÄ›ti minutách vÄ›cĂ doposud v hokejovĂ˝ch hrách nevĂdanĂ˝ch a vÄ›tÄ…ina z nich vyplĂ˝vala z faktu, Äľe puk se chová jako v opravdovĂ© NHL zcela nepĹ™edvĂdatelnÄ›. VidÄ›l jsem gĂłl pĹ™i kterĂ©m se puk odrazil od gĂłlmanovi ruky smÄ›rem nahoru kde trefil pĹ™ilbu sklonÄ›nĂ©ho obránce a doplachtil do brány. Puk je nynĂ velmi volnĂ˝ a vy mĹŻÄľete pĹ™ejĂt obránce poslánĂm puku pod jeho hokejkou nebo kolem bruslĂ a pak si jej znovu vzĂt. PodstatnÄ› agresivnÄ›jÄ…Ă hra do tÄ›la nynĂ vytvářà spoustu volnĂ˝ch, chvĂlemi nekontrolovanĂ˝ch pukĹŻ na ledÄ›.
Ale puky nejsou jediná vÄ›c co pĹ™idajĂ vĂce k reálnĂ©mu napÄ›tĂ a prĹŻbÄ›hu hry. DĂky sĂle Xbox 360, byl NHL tĂ˝m schopen pĹ™idat rĹŻznorodost sekundárnĂch animacĂ ve hĹ™e. Hokejová hĹŻl se ohĂ˝bá v závislosti na váze a sĂle kaÄľdĂ© stĹ™ely. Brankáři nynĂ pohybujĂ konÄŤetinami nezávisle. Oni skákajĂ na led, aÄľ kdyÄľ opravdu musĂ ve skuteÄŤnosti jejich nohy zasahujĂ dole kdyÄľ stojĂ jako by to museli dÄ›lat i ve skuteÄŤnĂ©m ÄľivotÄ›, dokonce uzavĂrajĂ rukavice kdyÄľ chytnou puk ze vzduchu. A dobrĂ© je Äľe, chrániÄŤe jiÄľ nejsou prostÄ› pĹ™ilepenĂ˝ k tÄ›lu ale opravdu jak majĂ bĂ˝t. KdyÄľ brankář padá dolĹŻ, budete vidÄ›t, jak chrániÄŤe nohou jsou ve skuteÄŤnosti oddÄ›leny od nohy, coÄľ pĹ™idává vĂce pĹ™irozenÄ› vypadajĂcĂm pohybĹŻm na ledÄ›. A dĂky hybnĂ©mu systĂ©mu kaÄľdĂ©ho hráče, kdyÄľ brankář je z pozice, uvidĂte jak se musĂ odrazit zpÄ›t jeho bruslemi do dalÄ…Ăho smÄ›ru. UvidĂte jak brankář vyrazĂ puk, pak se vrátĂ zpÄ›t smÄ›rem k čáře. NenĂ to jiÄľ dále o stĹ™ele, a pak sledovánĂ puku kterĂ˝ pĹ™Ămo vlĂ©tne na brankáře. Je to jako ve skuteÄŤnosti, kdyÄľ sledujete brankáře jak chytá.
A tyto vÄ…echny novĂ© animace znamenajĂ, Äľe schopnost jednotlivĂ˝ch brankářů se nynĂ zaÄŤne pouÄľĂvat vĂce neÄľ kdy pĹ™edtĂm.
NapĹ™Ăklad: VypálĂte stĹ™elu proti druhĂ©mu ( záloÄľnĂmu ) brankáři a ten by mohl mĂt pomalejÄ…Ă reakci, kdyÄľ puk prolĂ©tne kolem jeho nohou, a odrazĂ se zpÄ›t pĹ™ed branku po dobrĂ© stĹ™ele z Ăştoku. Ale jestliÄľe je stejná stĹ™ela vedena proti osvÄ›dÄŤenĂ©mu brankáři, jeho reakce budou trochu rychlejÄ…Ă, vyrazĂ puk do rohu s vÄ›tÄ…Ă kontrolou vyraÄľenĂ. Brankáři budou takĂ© vĂc osobnĂ ve stylu a agresi. NÄ›kteřà budou vyzĂ˝vavĂ˝ vĂce, jinĂ zĹŻstanou neÄŤinnĂ a budou ÄŤekat na akci která k nim pĹ™ijde, zatĂmco hráč jako Dominik HaÄ…ek se bude válet vÄ…ude po ledu v jeho neortodoxnĂm, akrobatickĂ©m stylu kterĂ˝m chytá. Znovu, vÄ…echno to závisĂ na tom jak to brankář vykonává i ve skuteÄŤnosti.
Cita sa to dobre
a pozrite si aj nejake tie screeny:
http://media.xbox360.ign.com/media/829/ ... mgs_1.html