Máme i vlastný discord server: https://discord.gg/fgWjDdg2rE?

Formula 1

Fotbal, basketbal, americký fotbal, tenis a jiné.

Mno, musím trochu poopravit to prohlášení o té smůle - teď na to koukám a ALO zajel pro nové pneumatiky moc brzo. Sice se vědělo, že F10 není k tady k těm měkkým zrovna šetrné, ale pár kol by to ještě určitě vydrželo. Nemůžu teď najít přesné časy, tak nevím, kde přesně by ALO byl, ale na Petrova by to stačilo asi určitě, ale na ROS a nakonec i KUB možná ne. Hlavně ale by jej předjel Webber, takže ono jestli být zaseklý za PET nebo za WEB....
Imo to Red Bull zahrál hodně dobře - "obětoval" Webbera, povolal ho do boxů brzo a stratégové ve Ferrari na to skočili. Ale těžko říct no, chtělo by to přesné časy a ty teď nemůžu rychle najít a ani se mi v tom už nechce vrtat. Stalo se, SC k tomu patří (heh, tak Schumi přecejen zasáhl do boje o titul :twisted: ). Mistrem světa je jezdec v nejlepším autě, takže těžko to nějak zpochybňovat :)

ad Alonsovo gesto) to nevím, neviděl jsem, hned jsem to na konci vypl a šel se balit. Ale jedna poznámka - ALG pustil před sebe WEB bez boje a KOB když viděl, že ho předjíždí HAM, tak mu taky uhnul - oba ty souboje byly o pozici, žádné modré vlajky. Samozřejmě ALO nemohl čekat, že ho PET před sebe pustí, ale ti zmínění dva to taky nemuseli dělat!
ja som naopak celkom spokojny s tym ako to dopadlo
povazujem sa za "nestranneho" t.j. nie som nejaky zaryty fanusik ziadneho jazdca ani teamu, a z tohto pohladu sa mi zda titul vo vettelovych rukach spravodlivejsi ako keby bol vyhral alonso :-P ale to je samozrejme len moj subjektivny nazor

ferrari si to u mna tuto sezonu pokaslali tym trapnym divadlom co predviedli v nemecku.
nie som taky naivny aby som si myslel ze timova rezia sa v inych teamoch nepouziva, ale to ako okato to oni spravili bola vyslovena drzost a otvoreny vysmech pravidlu o zakaze teamovej rezie. ako sa to ma robit "standardne" predviedol dnes mclaren - chceli mat hamiltona pred buttonom tak zdrzali buttonovu zastavku v boxoch tak dlho aby z nej vysiel az za hamiltonom. aj to bola teamova rezia ako vysita, ale bez zbytocneho a vyslovene drzeho teatralneho divadla :-P

celkove myslim nebude nikto namietat ze red bull mal tento rok najlepsie auto a u mna maju plusovy bod aj za to ze v zavere sezony odmietli teamovu reziu v podobe urcenia si teamovej jednotky. odmena sa dostavila dnes - keby to boli v brazilii uhrali na webbera tak ma dnes titul alonso. mozno niekto povie ze to bolo "hlupe" alebo "amaterske" alebo ze tym prilis riskovali ze im titul nakoniec ujde, urcite to vsak bolo "sportove" a "odvazne" a to mi je urcite sympatickejsie ako chladna profesionalna vykalkulovanost.

mclaren a hamilton boli red bullom vcelku dostojnymi supermi, lewis ale doplatil na vypadnutia v zavere sezony - keby bol dokoncil jednu z tych velkych cien na podiu, mohlo to dnes byt v boji o titul este napinavejsie

celkovo to bola myslim zaujimava sezona, ale dufam (ako uz asi 10 rokov) ze do tej buducej sa vymysli nieco co zvysi jazdcom moznosti na predbiehanie. som zvedavy nakolko tomu prospeje odstranenie dvojitych difuzorov.
prilis vela velkych cien bolo nudnych s minimom napinavych subojov a predbiehacich manevrov na poprednych prieckach. niekde je okrem technologie monopostov na vine aj na predbiehanie nevhodna trat (najhorsie z mojho pohladu su jednoznacne valencia a madarsko, ktore by som z kalendara bez vahania vylucil a nahradil nejakymi divacky atraktivnejsimi tratami - monaco je ina kategoria takze tu sem neradim)
Jako určitě si to VET zasloužil, jak jsem psal, nebýt jeho pár DNF z předních pozic, nebylo by co řešit. Takhle to díky tomu a díky ALO úžasné druhé polovině sezony - tady ať ho někdo má rád nebo ne, tak musí prostě uznat, že to bylo působivé - bylo aspoň zajímavé. Sice poslední závod byl díky tomu SC nudný a rozhodlý prakticky už v polovině, ale tak podaří se.
Na tu týmovou režii Ferrari jak se všude řeší už začínám být alergický - všichni už asi zapomněli, jak to chtěl udělat Red Bull, ale pokazili to takovým způsobem, že VET s WEB do sebe nabourali. Dneska taky ALG pustil WEB před sebe, McLaren....tohle k F1 prostě patří a dělá ji to zajímavější - pokud se ten jezdec rozhodne svého kolegu před sebe pustit, tak proč ne? Navíc v pozici v jaké bylo v Německu Ferrari by to udělal KAŽDÝ tým. Že se to někdy musí dělat takhle okatě, to je dáno zákazem tankování a ve většině případů jenom jednou zastávkou v boxech a to ještě ze začátku závodu. Jestli to udělá někdo "chytře" v boxech nebo "tupě" na trati, nevidím v tom rozdíl, výsledek je stejný.
Do další sezony tu bude KERS, nové pneumatiky, takže zase něco nového. Ale s KERSem to dopadne asi tak, jako loni - spíš se bude využívat na bránění pozice než na útočení.
Keďže som na liečení, tak som pretek nevidel celý, len po nejaké 25 kolo.. Dosť som tŕpol, keď Alonso išiel do súboja proti Petrovovi. Dúfal som však, že Alonso ho predbehne, lebo jemu jedinému som ako tak fandil v boji o titul. Ale treba uznať, že Red Bull si ho zaslúžil najviac zo všetkých tímov... Obidvaja piloti boli dosť vyrovnaní a získali aj pohár konštruktérov. Dúfal som, že Alonso by mohol rozbehnúť sériu titulov ako Schumi. Ale nič sa nedeje. Petrov to nahradil parádnym 6. miestom, no mohol tak zajazdiť aj v iných pretekoch. Čiže pocity mám také zmiešané, ani sa moc neteším, ale ani nie som sklamaný. Ale Vitaly sa snáď udrží v F1-ke, aj keď nie právom, no fandím mu..
Čo sa týka predbiehania, zväčša za to môžu okruhy Hermana Tilkeho, to je fakt nudné... Ale už také podrobné technológie v F1.. V GP3 a pod. sa predbieha ostošesť a na to je paráda sa pozerať...
A čo sa týka tímovej réžie, petrik vôbec s tebou nesúhlasím...
U Ferrari bolo jasné, že Alonso je NO 1.
Ale aj u Red Bullu. Ale nerobili to tak okato. Vettela mali od začiatku ako tímovu jednotku, lenže v pretekoch ho Webber veľa krát "pustil" pred seba v boxoch.. Čiže kľud..
Kde to bolo asi naozaj férové musím povedať to bolo v McLarene, ktorý nemám rád. Ale Button ma zaskočil na začiatku sezóny.. Potom sa to začalo však presúvať na Hamíkovu stranu.
Ale Red Bull mal tiež určite tímovú jednotku a tie reči, že nie, sú také ako pri Ferarri..

A čo sa týka púšťania vo Veľkej cene, tak mountain, na to určite nemáš objektívny pohľad.. Mohlo sa ti to v TV tak zdať, ale určite to tak nebolo - okrem predbehnutí jazdcov Torro Rosa Red Bullmi.
Ale pochybujem, že Kobayashi by niekoho púšťal. To je doslova kamikaze a nesral sa ani pred rokom s Buttonom v Brazílí.
Neviem ci si ma dobre pochopil yzy - mne nevadilo rozhodnutie ferrari pouzit teamovu reziu. Co mi ale vadilo je sposob akym to cele urobili.
Ak by som mal pouzit nejaku paralelu tak to prirovnam k nejakemu zbohatlikoviovi ktory chodi na svojom sportaku 150-kou cez dedinu s vedomim ze je to sice zakazane, ale on moze, jemu sa nic nemoze stat - prinajhorsom ho to bude stat nejake drobne na pokute.
Toto bolo rovnako drze - akoby sa vsetkym do tvare vysmiali: „my sme ferrari, mame teamovu jednotku, hrame to nanho a pravidlo o teamovej rezii je nam ukradnute, aj tak sa nikto neodvazi nas vyznamnejsie potrestat“
mali X moznosti ako to urobit menej napadne - od pokynu massovi do vysielacky az po samotny “predbiehaci manever“, neviem co si chceli dokazat tym ze to urobili tak ako to urobili...
To by mě teda zajímalo, jak to mohli udělat jinak, když už bylo po (jediné) zastávce v boxech. Když bojoval o titul Kimi, tak to krásně prohodili při posledním tankování, ale letos to tak prostě nejde. Jediné, co udělali bylo, že dali Massovi informaci (nikoliv příkaz!), že je Alonso za ním rychlejší. Massa ho pustil před sebe z vlastního rozhodnutí. Že tak byl asi domluvený s týmem před závodem je věc jiná - kdyby letos nebyl tak pomalý, tak by se do takové situace nedostal. I kdyby to nakrásně udělali nějak jinak, tak je stejně všem jasné, o co šlo....furt lepší takhle, než to zkonit jak Red Bull tak, že si vyřadí ze závodu obě auta.
ad KOB) on HAM nepustil, ale do toho souboje nešel ani zdaleka tak tvrdě, jak má právě on ve zvyku. Přesně od něho bych právě čekal opak. Ze začátku do toho šel, ale jak dobržďoval do zatáčky a viděl (nebo mu řekli, ale to není důležité), že tam je HAM, tak se tam necpal. Nedal mu to úplně zadarmo jak ALG WEB, ale naplno do toho (navíc v KOB případě "naplno" opravdu poznáš) rozhodně nešel.
tak bolo kopec moznosti ako to mohli urobit aj bez zastavky v boxe
v prvom rade ta sprava do vysielacky - nepovedali mu sice priamo aby alonsa pustil, ale z tonu akym mu tu spravu povedali muselo byt aj idiotovi jasne ze ta sprava znamenala presne to.
mohli mu napr. povedat "alonso je rychlejsi, ak sa dostanete do suboja davaj pozor aby ste do seba nevrazili" podla mna pre pilota rovnako zrozumitelne a pre "kontrolorov" urcite menej kontroverzne :P
alebo mu mohli poslat z boxov info "dochadza ti palivo, musis ho zacat setrit" tym by ho spomalili a uz by nebolo nikomu az tak velmi divne ze ho alonso predbehol...

aj samotny massa to mohol urobit menej okato (aj ked uznavam ze na to asi nemal naladu), napr akoze "nedobrzdit" nejaku zakrutu a na bezpecnom mieste urobit malicky vyletik mimo trat tak aby to alonso pred neho stihol...

ale to uz je jedno :P
Tie rozkazy, šetri gumy, šetri palivo a pod. úzko súvisia tímovou réžiou.. Je to dosť blbé, to neurobiť okato...

Btw. nejaký taliansky minister chce, aby Ferrari odvolalo Montezemola, že robí hanbu Ferrari.
Já bych odvolal celý Ferrari :clap:
Vianočné F1 pozdravy...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Red Bulláci to zaklincovali najviac zo všetkých.. :lol3: :lol3:


Najkrajšie F1 video a celkovo druhé, alebo delené prvé najkrajšie video u mňa aké som videl..

Pohladenie Alonsa Massom a tešenie sa Vettela sa mi najviac páčili!
Po dlhšej dobe sem prispejem. Už sa nám to kráti a dnes predstavila posledná stajňa Force India svoj monopost..
Dám vám sem obrázky monopostov aj s tými starými, aby bol vidno rozdiel..
Novinka je na nich nastaviteľné krídlo, ktoré zmení svoj uhol, keď stlačíte tlačítko na volante, zlepší prítlak a tým pilot zrýchli. K tomu budú môcť používať ešte KERS. Samozrejme to krídlo môžu využiť len keď budú najviac sekundu od auta pred ním.. Čiže Kersom sa môžu dotiahnuť a krídlom doraziť pilota pred nimi..

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Niektoré autá, čo sa týka dizajnu, ale aj aerodynamiky si celkom pohoršili, aspoň výzorovo.
Dizajn: Williams najviac, potom Red Bull si podľa mňa zhoršil lakovanie, ale len trošku a aj BMW Sauber oničom. Veľa značiek od sponzorov, no nijako zladené..
A Virgin, teraz už Marrusia sa mi páčil viac minulú sezónu. Tam robí dosť tá zmena sponzora..
Z Renaultu mám zmiešané pocity. Uzavreli družbu z Lotusom, preto majú aj iné farby. Také historické. Mne sa minulý rok tie monoposty tiež dosť páčili, ale boli označené za najškaredšie.
Najkrajší je monopost tímu Hispania Racing, to je super, to lakovanie. Aký výkon to bude mať neviem..



Svetom otriasla doslova aj nehoda Roberta Kubicu, ktorý mal vážne poranenú ruku, ktorej hrozila ževraj aj amputácia. Poranil si viac končatín a mimo bude 6 mesiac a viac.
Bruno Senna prišiel do Renaultu ako testovací pilot, tak je možné, že ho nahradí. Ak by Renault samozrejme nezohnal niečo lepšie. Lebo Petrov - Senna by bola dosť o ničom dvojka. Aj keď fandím Vitalymu, ale neviem, čo môže ponúknuť. Možno šancu dostane aj Ján Charouz čo by bolo pre Čechov dobré, ale neviem, či má dostatok financí, predsalen to zohráva veľkú úlohu..
Tú je simulácia, dosť možná Kubicovej nehody. Mal neskutočné šťastie. Ja som videl aj skutočné video len ako prechádzal jeden jazdec okolo jeho monopostu. A masaker, že tie ochranné zvodidlá ho neprepichli. To mal šťastie.



Sezóna štartuje 11. marca tréningami v Bahrajne.
To zadní křídlo myslím funguje právě naopak - že zmenší odpor vzduchu (takže menší přítlak) a tím pádem je vyšší maximálka (hlavně na rovinkách). Ale to nic nemění na tom, že kolem toho díky pravidlům (kdy to použít, na jak dlouho atd) bude určitě neskutečný bordel. A jestli do toho přispěje FIA a stewardi svým tradičně nekonzistentním rozhodováním, tak bude jedna penalizace za druhou a cirkus.
Na těch nových monopostech mě hlavně zajímá, co tam má kdo za vychytávky a jak budou fungovat. Některé věci jako třeba výfuky Renaultu a McLarenu (ti je sice neukázali, ale určitě je budou mít) vidět jsou, některé ještě určitě zůstavají skryté.
Hej, ešte dodám jednu zaujímavosť.
Pred nedávnom jazdci komentovali monoposty. Všetci vraveli, ako sú s nimi spokojní a pod. a vidia to na dobrú sezónu. Všetci doslova. Akurát nešťastník Kubica sa nebál výjsť s pravdou von. Povedal, že auto Renaultu je hrozné oproti tomu minulému. Čo aj potvrdili časy, ktoré o 2 sekundy zaostávali oproti tým z minulého roku z testov.. Kubica kritizoval aj množstvo tlačítok, ale na to povedal, že sa dá zvyknúť. Ale auto sa horšie správa aj vďaka tomu nastaviteľnému krídlu a pod. Nemal z toho dobrý pocit. Ale hneď na druhý deň vyhral testy..
Škoda, že asi najnormálnejší pilot sa už tretí krát narodil aj vďaka tej príhode na VC Kanady a teraz vďaka tej hnusnej havárií. Je smutné, že všetci majú len veľké reči. To som čítal stále to isté dookola. Nič rozumné nepovedali.. Akurát on hej. Život je krutý..
Je to škoda no, ale na jednu stranu se tomu týmu divím, že ho nechají dělat takovéto nebezpečné aktivity bokem. Já bych mu to ve smlouvě určitě zakázal, protože pak to může dopadnout přesně takhle - out na celou sezonu a ať vezme Renault na jeho místo kohokoliv, tak lepší než Kubica určitě nebude. I třeba u hokejistů je běžné, že mají ve smlouvě dané, co můžou a co nemůžou dělat. Risk se holt nevyplatil, ale důležité je, aby se dal dohromady.
Masaker.. Šťastie v nešťastí..

Obrázek
Hlavní je že to relativně dobře dopadlo, a snad se brzy vrátí :oslava:
VC Bahrainu bude. Monoposty si uz pripravene:

Obrázek
Zobrazit příspěvky za předchozí:
Seřadit podle:
Ve fóru je celkem 0 uživatelů :: 0 registrovaných a 0 skrytých (založeno na uživatelích aktivních během poslední 3 minuty)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 58 uživatelů dne stř 03. dub 2013 21:57

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé
2012 LOS ANGELES KINGS